Pengalaman Benar Menggunakan Simkad Tone Excel

Kisah ini sesuai di baca oleh pengguna handphone sahaja . Jika anda bukan seorang pengguna handphone , artikel ini sangat tidak sesuai untuk di baca.Sebelum saya kongsi pengalaman saya menggunakan simkad Tone Excel , lebih elok sekiranya anda tahu apa itu simkad Tone Excel.

Apa itu Simkad Tone Excel.

Biasa dengan simkad Celcom , Maxis , Digi , UMobile , RedOne , XOX , ONEXOX dan banyak lagi di pasaran pada hari ini.Fungsi semua simkad tersebut sebagai perhubungan untuk Call , SMS dan Data ( Internet ) begitulah juga dengan simkad Tone Excel.



Simkad Toneexcel dikenali sebagai simkad “WOW Prabayar yang Membayar” kerana syarikat
berkongsi keuntungan dengan penggunanya.Simkad Tone Excel mula diperkenalkan oleh Tone Excel Sdn. Bhd sejak April 2010 dengan kerjasama TuneTalk dan Lembaga Pelindung dan Keselamatan Pengguna Malaysia. TuneTalk ialah Syarikat Telekomunikasi milik Tune Group dan Celcom. Antara perkhidmatan lain yang dimiliki oleh Tune Group ialah Tune Air (Airasia) dan Tune Hotels.

Tone Excel mengedarkan Tone Excel dengan cara “Program Rujukan Komuniti” di mana setiap pengedarnya dibayar bonus dan komisen seumur hidup untuk mengedarkan Simkad Tone Excel. Simkad yang diedarkan oleh Tone Excel dikenali sebagai Simkad WOW Tone Excel atau ringkasnya Simkad Tone Excel. Simkad Tone Excel adalah simkad khas yang dikeluarkan hanya oleh ToneExcel Sdn. Bhd. Simkad ToneExcel mempunyai pelan yang berbeza dengan simkad TuneTalk biasa yang dikeluarkan oleh TuneTalk sendiri.

So , dah jelaskan tentang simkad Tone Excel ? Persoalannya , mengapa saya nak cerita pengalaman sebenar mengguna simkad Tone Excel ? Ini kerana apa simkad Tone Excel bagi pada saya tidak di beri oleh simkad lain.Takkan saya nak cerita pengalaman menggunakan Call , SMS dan Data yang memang wajib ada pada setiap simkad telekomunikasi :).

Bayar Apa Yang Diguna , Bukan Bayar Apa Yang Tidak Diguna.

Setahun sebelum ini saya pengguna pospaid ( bill ) simkad X dengan bayaran komitmen RM150 ( Call , SMS dan Data ) setiap bulan . Hampir 6 tahun dengan komitmen RM150 bulanan , kalau lambat bayar kena "block" panggilan keluar , sms dan internet.Semasa saya melancong ke seluruh dunia melalui Google , secara tidak sengaja terbaca ayat "Sampai Bila Nak Pakai Handphone" .

Kos Penggunaan Simkad X.

6 Tahun = RM150 x 72 bulan = RM10,800.00

Terdetik di hati , mesti sampai bila-bilakan dan tentu jawapan anda juga sama seperti jawapan saya.So , saya bacalah keseluruhan artikel tersebut dan menemui sesuatu keistimewaan yang tidak ada pada simkad lain selama saya guna.Tanpa sikap tangguh , saya tukar simkad X kepada simkad Tone Excel.Pada bulan pertama , penggunaan saya tidak habis pun RM60 untuk Call , SMS dan Data ( Internet ) ...

Wahhh ini sangat bagus , jimat lebih 50%... sebelum ini RM150 tapi bila tukar kepada simkad Tone Excel hanya RM60 sebulan .  So lebihan RM90 , boleh masuk tabung simpanan , sedekah atau belanja KFC untuk anak-anak setiap bulan.Kesimpulannya , selama 6 tahun saya bayar apa yang saya tidak guna.

Kos Penggunaan Simkad Tone Excel.

6 Tahun = RM60 x 72 bulan = RM4,320.00.

Itulah serba ringkas pengalaman saya menggunakan simkad Tone Excel dan keistimewaan pertama saya rasai.Mungkin perkongsian ini biasa bagi sesetengah orang dan luar biasa bagi sesetengah orang.Banyak lagi sebab-sebab yang mendorong saya tukar simkad X kepada simkad Tone Excel.

Pengalaman ini mungkin tidak memberi apa-apa sebab untuk anda juga tukar kepada simkad Tone Excel.Apa pun , alasan paling kukuh menyebabkan saya tukar simkad adalah PENDAPATAN PASIF . Contoh paling mudah " isteri saya topup , saya di bayar sampai pencen malah boleh di warisi " . Yang peliknya , saya tidak menjual topup dan kedai hp , kedai runcit , bank ( mesin/internet bangking ) , stesen minyak secara automatik pekerja saya.

Jika ada sedikit terdetik di hati , nak tahu secara mendalam . Eloknya buka mata hati , baca dan pelajari di website TheToneExcel.com . Kebiasaanya orang yang berjaya mesti BELAJAR dan BUAT atau BUAT dan BELAJAR. InshaAllah kedua-duanya menghasilkan keputusan yang cemerlang.



Share this article :
+
Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "Pengalaman Benar Menggunakan Simkad Tone Excel"

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Template By. Kunci Dunia
Back To Top